Guillem Agulló i Lázaro*. LQSomos. Septiembre 2017

“Esa mayoría independentista en la que tú te refieres, será la garantía y la primera defensora de que las minorías puedan vivir respetadas democráticamente”

El dia 7 de setembre, vaig seguir amb molta atenció el teu parlament a les Corts Catalanes, i vaig escoltar amb perplexitat alguna de les coses que et diré a continuació. Primer voldria que saberes que jo em sent un comunista convençut i que el dret d’autodeterminació dels pobles és un dret fonamental que el comunisme sempre ha defensat.

Em van sorprendre i colpir tant les teues paraules com veure com t’aplaudia la dreta i certa esquerra espanyolista representada al Parlament de Catalunya, i per això no puc deixar d’escriure aquestes notes, per a recordar-te què representa eixa esquerra i dreta espanyolista i com ens negaven les llibertats per les quals lluitàvem nosaltres, els comunistes, moviment d’on véns tu també. Com també saps, l’eurocomunisme parlava d’una Europa dels pobles que era la part més dinàmica de la democràcia, cosa que tu negues en el teu discurs. També que la lluita popular dels pobles sempre ha anat per damunt de les lleis que han volgut fer claudicar els ciutadans. Per tant, no hi ha cap dubte que en la lluita diària hi ha la solució.

Però quan realment em va escandalitzar el teu discurs va ser quan digueres que no estaves disposat que el teu fill Daniel visquera en un país en el qual la majoria poguera tapar els drets dels qui no pensen com ell. Potser no t’adones que quan dius açò, malgrat que les citares, t’oblides de les víctimes de l’estat que ara defenses. Estat hereu dels qui afusellaren als compatriotes republicans. De la vella impunitat, vigent encara.

I ací entre jo, quan em pregunte si el meu fill no tenia el mateix dret que tu a defensar les seues idees. Dret que li varen negar segant-li la vida per ser independentista, antiracista i antifeixista. I són eixes majories les que ens han negat amb la mort, que pensarem lliurement, i eixa majoria independentista a la qual tu et refereixes serà la garantia i la primera defensora que les minories puguen viure respectades democràticament. Mai no voldrem per als altres el que nosaltres hem patit. Mai. Enlloc. Contra ningú.

I jo, personalment, eixiré en defensa de les minories sempre que hi haja una injustícia. T’ho ben promet.

* Històric militant comunista y pare de Guillem Agulló i Salvador, assassinat l’11 d’abril del 1993 a mans d’un grup feixista

Castellá:

El día 7 de septiembre, vi con mucha atención tu parlamento a las Cortes Catalanas, escuchando con perplejidad alguna de las cosas que te voy a referir a continuación. Primero quisiera que sepan que yo me siento un comunista convencido y que el derecho a la autodeterminación de los pueblos es un derecho fundamental que el comunismo siempre ha defendido.

Me sorprendió y golpeó tanto con tus palabras como en ver cómo te aplaude la derecha y cierta izquierda españolista representada en el Parlamento de Cataluña, que no puedo dejar de escribir estas notas para recordarte lo que representa esa izquierda y derecha españolista y como nos negaban las libertades por las que luchábamos nosotros, los comunistas, movimiento de donde tú también vienes. Como también sabes, el eurocomunismo hablaba de una Europa de los pueblos que era la parte más dinámica de la democracia, lo que tú niegas en tu discurso. También que la lucha popular de los pueblos siempre ha ido por delante de las leyes que han querido hacer claudicar a los ciudadanos. Por tanto, no hay ninguna discusión que, en la práctica diaria de la lucha, está la solución.

Pero si realmente me escandalizó tu discurso fue cuando dijiste que no estabas dispuesto a que tu hijo Daniel viva en un país en el que la mayoría pueda tapar los derechos de quienes no piensan como él. Quizás no te das cuenta que cuando dices esto, a pesar de las cítaras, te has olvidado de las víctimas del estado que ahora defensas. Estado heredero de los que fusilaron a los compatriotas republicanos. De la vieja impunidad, vigente todavía.

Y aquí entre yo, cuando me pregunto si mi hijo no tenía el mismo derecho que tu a defender sus ideas. Derecho que le negaron segando la vida por ser independentista, antirracista y antifascista. Y son esas mayorías las que nos han negado con la muerte, que pensaremos libremente, y esa mayoría independentista en la que tú te refieres, será la garantía y la primera defensora de que las minorías puedan vivir respetadas democráticamente. Nunca querremos para los demás lo que nosotros hemos sufrido. Nunca. En ninguna parte. Contra nadie.

Y yo, personalmente, saldré en defensa de las minorías siempre que haya una injusticia. Te lo prometo.

* Histórico militante comunista y padre de Guillem Agulló i Salvador, asesinado el 11 de abril del 1993 a manos de un grupo fascista

https://i2.wp.com/www.loquesomos.org/wp-content/uploads/2017/09/Guillem-Agulló-loquesomos.jpg?fit=560%2C356https://i2.wp.com/www.loquesomos.org/wp-content/uploads/2017/09/Guillem-Agulló-loquesomos.jpg?resize=150%2C150LQSomosMÁS AUTORESQuioscoantifascista,antirracista,Corts Catalanes,Guillem Agulló,independentista,Joan CoscubielaGuillem Agulló i Lázaro*. LQSomos. Septiembre 2017 'Esa mayoría independentista en la que tú te refieres, será la garantía y la primera defensora de que las minorías puedan vivir respetadas democráticamente' El dia 7 de setembre, vaig seguir amb molta atenció el teu parlament a les Corts Catalanes, i vaig escoltar...Cultura Libre, Comunicación Libre
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Share on Reddit0Print this pageEmail this to someone